Hotell

Vi har entrélösningarna som välkomnar gästerna

För många resenärer signalerar hotellets entré att man äntligen nått sin destination efter en dag på resande fot. Semesterfiraren kan koppla av och njuta av sin ledighet och affärsresenären kan i lugn och ro förbereda sig för kommande uppgifter.

Det gör entrén till ett hotell till en plats som präglas av gästfrihet, en plats där besökaren kan känna sig välkommen och väl bemött. Till skillnad från andra entrélösningar där syftet är att separera och styra besöksflöden, t.ex. på flygplatser och i kontorsbyggnader, är syftet med en hotellentré att skapa en plats där människor kan mötas och samlas.

Entrédesign

Dörren i en hotellentré spelar en viktig roll i att skapa ett behagligt klimat i reception och lobby. Med besökare som kommer och går under hela dygnet är det svårt att behålla ett behagligt inomhusklimat med traditionella skjut- eller svängdörrar. Varje gång en sådan dörr öppnas släpps den behagliga inomhusluften ut samtidigt som luft utifrån skapar drag. En karuselldörr avhjälper denna problematik eftersom den fungerar enligt principen ”alltid öppen, alltid stängd”, dessutom stänger den ute buller och damm så att inget stör den atmosfär du skapat i hotellets entré.

Utöver karuselldörrens funktion spelar dess design en viktig del i entréns utformning.  Entrén ska återspegla hotellets varumärke och stil, en dörr i vintage-stil passar hotellet med anrik historia medan en dörr i glas och borstat stål passar det moderna hotellet.

För mer än 100 år sedan, 1908, installerades vår första karuselldörr på ett hotell. Sedan dess har Boon Edams karuselldörrar bidragit till att utforma entréerna på hundratals hotell och restauranger, bland annat Wynn Casino and Hotel i Macau, Hongkong, Bonefish Grill restaurant i Las Vegas, USA och nya Fletcher Hotel i Amsterdam, Nederländerna.

Kontakt

Boon Edam huvudkontor

Boon Edam Sweden AB

 

Kontakta oss gärna om du har några frågor.

 

 

© Royal Boon Edam International B.V.