3 Gyllene lärdomar: Framtiden finns i vår historia

Boon Edam Blogg | februari 2018

Har du någonsin undrat var Boon Edam härstammar ifrån? Du hör oss ofta tala stolt om vår 140-åriga historia.

Är vår historia viktig än idag ?

På Boon Edam arbetar vi lite annorlunda och mycket av det har att göra med våra historia. Allt började år 1873 då en holländsk hantverkare Gerrit Boon öppnade ett snickeri i Amsterdam. För oss är nyckeln till framgång inte bara att lära oss av metoder som tidigare fungerat utan också att vara ödmjuka, flexibla och erkänna misstagen för att sedan växa. Låt oss presentera våra 3 viktigaste lärdomar.

Lärdom 1 - Lyssna på våra kunders individuella behov

Att komma från en tid då specialistbutiker var det som gällde, i själva verket normen.. lärde vi oss tidigt vikten av att lyssna på våra kunders individuella behov. Inget projekt är det andra likt och genom att lyssna och vara entréexperter kan vi erbjuda unika entrélösningar både inom säkerhet och design.

Lärdom 2 - Att vara specialist är värdefullt

I en tid där massproduktion och automatisering är en vardag är det enkelt att glömma sina kärnvärden och svepas med i automatiseringsprocessen. Vi är definitivt med i teknikens utveckling och följer dess trender – men vi kommer från en tid då allt var mycket enklare.

Det fanns en tid då folk handlade i affärer specialiserade på sin sak. Man handlade direkt från slaktaren, bagaren och apotekaren. Vi är stolta över att ha fortsatt hålla fast vid den traditionen och våra medarbetare är idag experter inom sina discipliner. Våra kunder kommer till oss för att de vill samarbeta med oss som är entréexperter -  Detta är inte något vi bara säger utan något som vi verkligen är.

Lärdom 3 - Prestige ska aldrig tas för givet

2003 hedrades Boon Edam av den nederländska drottningen med den prestige fyllda "Royal" -titeln. Det var en stor ära. Detta erkännande kommer genom hårt arbete, engagemang och för vår hängivelse till våra produkter och medarbetare.

På samma sätt ser våra lojala kunder oss som ett premium-varumärke. I en konkurrenskraftig bransch så får vi varje dag arbeta hårt för att behålla denna status. Att vara premium, handlar om att konsekvent erbjuda utmärkt service, kvalitetsprodukter och rådgivning med kunskap utöver det vanliga.

140 år på 2 minuter

Följ med på en resa in i vår värld och du kommer se hur vår historia har format oss till vilka vi är idag. 

  
  

Latest tweets

© Royal Boon Edam International B.V.